İstanbul Akvaryum, kurulduğu günden bugüne 150’den fazla ülkeden 15 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırladı. Eğitim, koruma ve sürdürülebilirlik çalışmalarıyla deniz yaşamının korunmasına katkı sunan işletme, 15’inci yılını ziyaretçileri ve çalışanlarıyla birlikte kutluyor.
25 Haziran 2011’de kapılarını ziyaretçilerine açan Türkiye’nin ulusal akvaryumu İstanbul Akvaryum, kuruluşunun 15’inci yılını kutluyor. Geçmişten bugüne 15 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayan işletme, bugün yalnızca Türkiye’nin değil, bölgenin de önemli turizm destinasyonları arasında yer alıyor. Bin 500 farklı türden yaklaşık 17 bin canlıya ev sahipliği yapan bugüne kadar 150’den fazla ülkeden yabancı ziyaretçiyi ağırlayan akvaryum, Türkiye’nin uluslararası tanıtımına katkı sağlarken, deniz yaşamının tanıtılması, korunması ve gelecek nesillere aktarılmasına yönelik çalışmalarıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Eğitim ve bilimsel çalışmalar alanında da önemli projeler yürüten akvaryum, çevre bilinci ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık oluşturmayı hedefliyor.

15’inci yıla özel etkinlikler düzenlenecek
Akvaryum, yıl dönümü kapsamında 25-28 Haziran tarihleri arasında ziyaretçilerine yönelik çeşitli etkinlikler hazırladı. Programda kortej yürüyüşleri, çocuk atölyeleri, yüz boyama etkinlikleri ve çeşitli sürpriz aktiviteler yer alıyor. Ziyaretçilere yönelik etkinliklerin yanı sıra, işletmenin kuruluşundan bu yana görev yapan ve 15 yıllık çalışma süresini tamamlayan çalışanlara plaket takdim edildi.
Akvaryum Genel Müdürü Dilek Çapanoğlu, yıl dönümü dolayısıyla yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
"15’inci yıl bizim için oldukça önemli. Kuruluşumuzun üzerinden 15 yıl geçti. Bu süre içerisinde 15 milyondan fazla yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladık. Ayrıca Amerika’dan Zambiya’ya, İsviçre’den Hindistan’a kadar 150 farklı ülkeden misafirimizi İstanbul Akvaryum’da ağırlama fırsatı bulduk. Türkiye’nin ulusal akvaryumu statüsünde olan ve 15 milyondan fazla ziyaretçiye ulaşan akvaryumun 15’inci yılını kutlamaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz."

"Uluslararası alanda en çok bilinen ve ziyaret edilen tesislerden biri haline geldik"
25 Haziran 2011’den itibaren en önemli hedeflerinden birinin, 7’den 70’e herkesin deniz yaşamını keşfetmesi olduğunu belirten Çapanoğlu, "Bunun yanı sıra nesillerin korunmasına yönelik program ve projeleri sürdürmek, doğa ile insanı bir araya getirmek de en önemli amaçlarımızdan biriydi. Bugün uluslararası alanda en çok bilinen ve ziyaret edilen tesislerden biri haline geldik. Doğal yaşamın korunmasına katkı sağlayan, farkındalık oluşturan ve her yaştan ziyaretçiye doğadaki canlıları tanıma fırsatı sunan önemli bir destinasyona dönüştü. Aynı zamanda turizm açısından da son derece önemli bir görev üstleniyor. Bu nedenle 15’inci yılımızı büyük bir gurur ve mutlulukla kutluyoruz" diye konuştu.

"Ziyaretçilerimizi yeni projelerle ağırlamayı hedefliyoruz, hedeflerimiz büyük"
Akvaryumun, deniz kaplumbağalarını kurtarma ve rehabilitasyon merkezi olarak faaliyet göstermesinin yanı sıra uluslararası kurtarma ve nesil koruma projelerine de devam ettiğini vurgulayan Çapanoğlu, "Bu çalışmalarıyla ülkemizi yurt dışında başarıyla temsil ediyor. Kayıtlarımız, bugüne kadar 15 milyondan fazla yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladığımızı gösteriyor. Burada özellikle vurgulamak istediğim nokta, 7’den 70’e her yaştan ziyaretçiye hitap ediyor olmamızdır. Sadece belirli bir yaş grubuna veya kitleye değil, çocuklardan yetişkinlere kadar çok geniş bir ziyaretçi profiline ev sahipliği yapıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da çevre koruma projelerimizi, eğitim odaklı gezilerimizi ve doğayı korumaya yönelik çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Ziyaretçilerimizi yeni projelerle ağırlamayı hedefliyoruz, hedeflerimiz büyük. Neden olmasın; ilerleyen yıllarda dünyanın tüm ülkelerinden ziyaretçileri ağırlamayı umut ediyoruz" dedi.